SOWES

SOWES

 

 

Liderem SOWES jest:
WSnRROW

 

 

 

Partnerami SOWES są:
WZP LEWIATAN

 

 

Logo-Akme

 

 

 

Adres:
ul. Rolnicza 3 a 62-420 Strzałkowo
tel. 601 900 786
Tel./fax 61 82 00 007
e-mail: sowes@interia.pl

SOWES to Sieć Ośrodków Wsparcia Ekonomii Społecznej  działających na terenie Wielkopolski. Nasza  oferta kierowana jest do:

  1. Podmioty Ekonomii Społecznej i osoby zaangażowane w ich działalność, funkcjonujące na terenie Wielkopolski :
  • Fundacje,
  • Stowarzyszenia,
  • Spółdzielnie socjalne,
  • Przedsiębiorstwa społeczne
  • Centra i Kluby Integracji Społecznej
  • Warsztaty terapii zajęciowej
  • Kluby sportowe
  • Ochotnicze Straże Pożarne
  • Koła gospodyń wiejskich
  • Zakłady Aktywności Zawodowej
  • Spółdzielnie pracy
  • Spółdzielnie inwalidów i niewidomych
  • Kościelne osoby prawne
  1. Instytucje Otoczenia Ekonomii Społecznej funkcjonujące na terenie Wielkopolski w zakresie działań informacyjno- promocyjnych:
  • Wojewódzki Urząd Pracy,
  • Powiatowe Urzędy Pracy,
  • Gminne Ośrodki Pomocy Społecznej,
  • Miejskie Ośrodki Pomocy Społecznej,
  • Powiatowe Centra Pomocy Rodzinie,
  • inne instytucje pomocy i integracji społecznej,
  • inne instytucje rynku pracy

Naszym celem jest wzmocnienie kompetencji podmiotów ekonomii społecznej

Prowadzimy profesjonalne i kompleksowe usługi w zakresie DORADZTWA indywidualnego i grupowego dla podmiotów ekonomii społecznej i ich przedstawicieli.

Zainteresowanych skorzystaniem z doradztwa zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub mailowego w celu ustalenia dogodnego terminu i miejsca spotkania. Z usług doradczych można skorzystać w biurze SOWES w Strzałkowie, a także w naszych punktach w Poznaniu, Okonku, Słupcy, Chodzieży oraz z uwzględnieniem indywidualnych preferencji zainteresowanych.

Zakres doradztwa obejmuje m.in.:

Pozyskiwanie źródeł finansowania działalności:

  •  darowizny,
  •  zbiórki publiczne,
  •  1% dla organizacji pożytku publicznego,
  •  granty,
  •  dotacje,
  •  fundusze zewnętrzne
  • pomoc w przygotowaniu i weryfikacji wniosku o dofinansowanie,
  • określenie źródeł finansowania dla danej organizacji
  • sponsoring – aspekty prawne,
  • Fundusz Inicjatyw Obywatelskich,
  • ERASMUS+,

​Zarządzanie personelem:

  • budowanie zespołu,
  • komunikacja w zespole,
  • elementy asertywności,
  • trening interpersonalny,
  • elementy autoprezentacji,
  • przeprowadzanie procesów rekrutacyjnych,
  • motywowanie pracowników,
  • konstruktywne rozwiązywanie konfliktów,

Zarządzanie organizacją:

  • diagnoza problemów i sposoby ich przeciwdziałaniu,
  • zarządzanie potencjałem organizacji,
  • wolontariat – współpraca z wolontariuszami,
  • marketing PES,
  • zarządzanie czasem w organizacji.

Twórcze rozwiązywanie problemów:

  • kreatywne, innowacyjne doradztwo w zakresie trudności związanych z funkcjonowaniem organizacji.

Aspekty księgowe organizacji pozarządowej prowadzącej działalność gospodarczą

  • o bieżąca obsługa księgowa organizacji (dokonywanie zapisów księgowych , tzn. ewidencjonowanie w Księgach poszczególnych zdarzeń gospodarczych;
  • dekretacja;
  • sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych;
  • podatek VAT, prowadzenie rejestrów VAT sprzedaży, prowadzenie rejestrów VAT zakupu;
  • przygotowywanie deklaracji rozliczeniowych  rocznych z Urzędem Skarbowym;
  • sporządzanie deklaracji rozliczeniowych miesięcznych i rocznych z ZUS;
  • naliczanie amortyzacji;
  • polityka rachunkowości organizacji.

Obowiązki księgowe i sprawozdawcze organizacji pozarządowej realizującej projekty ze środków krajowych i unijnych:

  • bieżąca obsługa finansowa projektu (właściwy opis dokumentów finansowych);
  • monitoring wydatków, bieżąca współpraca z koordynatorem projektu;
  • rozbudowa planu kont pod kątem realizowanego projektu;
  • rozliczenia finansowe projektów (sporządzanie sprawozdań częściowych, sprawozdania końcowego);

Budżety projektów:

  • katalog kosztów kwalifikowalnych w projektach;
  • jak właściwie zakwalifikować wydatki projektowe konstruując budżet projektu;

Aspekty kadrowe organizacji pozarządowej:

  • zatrudnianie pracowników w organizacji – umowa o pracę;
  • umowy cywilnoprawne (umowy o dzieło, zlecenie, świadczenie usług);
  • obowiązki względem ZUS i US pod kątem zatrudniania pracowników;
  • naliczanie wynagrodzeń pracowniczych;

Spółdzielnie socjalne:

  • formy zatrudnienia w spółdzielni socjalnej;
  • polityka rachunkowości i wzorcowy plan kont spółdzielni socjalnej;
  • fundusze spółdzielni socjalnej;
  • księgowość spółdzielni socjalnej;
  • refundacja składek ZUS;

Podana przez nas tematyka doradztwa stanowi katalog otwarty. Nasi doradcy służą pomocą i wiedzą w zakresie Państwa indywidualnych potrzeb w obszarze ekonomii społecznej. Pytania, sugestie oraz propozycje możecie Państwo kierować do nas za pośrednictwem formularza w zakładce Pytania.

Kontakt :

Grzegorz Wojtanowski 601 900 786 grzegorz@fundacja-akme.pl

Natalia Pułról 607 434 037 biuro@fundacja-akme.pl

Paweł Skalik 603 834 395 pawel@fundacja-akme.pl